1 Temmuz 2013 Pazartesi

Ataşehir Deniz Gezmiş Forumu Notları (30 Haziran)


Moderatör genel gündemi toparlayarak giriş yaptı. Gezi parkı eylemi, 31 Mayıs ayaklanması ve Lice olaylarından Taksim Dayanışmasının cumartesi eylemlerine değinerek kısaca süreci aktardı. Herkesi foruma katılmaya çağrıda bulundu.

Katılımcı: “Bu akşam ki katılımımız az ve amfi de karanlık olduğu için geçen akşamlarda yaptığımız gibi çimenlerin üzerinde göz göze olduğumuz bir forumun faydalı olacağını düşünüyorum. Geçen akşam Yoğurtçu parkındaydım, orda forumlar arası koordinasyon grubuyla karşılaştım. Bizim dışımızdaki parklar dolaşılmış. Deniz Gezmişte neler oluyor, ne kararlar alıyoruz diğer forumlar bilmediği için forumumuz ziyaret edilecek. Bugünkü onur yürüyüşünde elli bine yakın insan vardı ve günlerdir attığımız sloganlar atıldı. Bu tür eylemlerde ötekileştirilen insanların yanında yer almak bizlerin, devrimci, demokrat ilerici insanların görevidir. Ben yöntem ve içeriğe yönelik konuşmak istedim”.

Katılımcı: “ Ben söz istedim bana söz verilmedi. Pozitif ayrımcılık yapıldı ve önce kadın arkadaşımıza söz verildi. Teşekkür ederim. Bu akşamki Lice destek eylemi içinde bileşenlere ayrı ayrı teşekkür ederim. Bu coğrafyada çok şey yaşandı. O kadar katliam yapıldı, 90 lardan 2013 lere kadar. Kazanlar mı, çukurlar mı bir sürü işkence… Türkiye halkı buna duyarsız kaldı. Sözüm duyarlı olanlara devrimci, demokrat dostlarımıza değil. Bu forumda kendisini ifade eden arkadaşlar Gezi Parkı eyleminin önemini ortaya koymalı. Bunun üzerine kafa yorulmalı. Bizler yine birinin peşinden mi gidelim yoksa yine her şeyi kendimiz mi yapalım. Taksimdeki direnişte SDP li arkadaşları selamlıyorum. Onların günah keçisi olduğunu düşünerek yanlarında olduğumu devrimci duygularımla ifade etmek isterim. Sevgiyle selamlıyorum.

Katılımcı: “ Merhaba arkadaşlar. Gezi parkı eyleminin patlak vermesinin sebebi Roboskidir, Hataydır, 1 Mayıs ta yasaklanan Taksim Meydanıdır. Benim söyleyeceğim şey: ben Kürdüm, Aleviyim, Ermeniyim, ben bir sosyalistim. Böyle yaşamayı hak etmiyorum. Benim savaşım sistemle. Gözaltılar, baskılar, katliamlar yaparak bu halkı bastırmaya çalışıyorlar ama başaramayacaklar. Mahallemizde ki tutuklulara da sahip çıkmamız gerekiyor. Pazar günü Galatasaray Lisesi önünde Tutsak aileleri olarak saat 5 ten 6 ya kadar oturma eylemimiz var herkesi oraya davet ediyorum”.

Katılımcı: “ Forumların işleyişi açısından öneriler sunmak istiyorum. Gezi Parkı deneyimi kolektif yaşamla başka bir dünyanın mümkün olduğunu gösterdi bize. Ve bu süreçte yeni müttefiklerimizde ortaya çıktı. AKP nin bize karşı yürüttüğü savaşta Mizahın öne çıkması, Redheack eylemleri bunu kırdığını düşünüyorum. Forumlarımızı aşağıdan yukarıya doğru düzenlememiz lazım. Önerilerim şunlar:
  1. Etkinlik komitesi: teknik komite, fiziki şartları, çadırları, sinevizyonu ayarlayacak gönüllülerden oluşan ekip.
  2. Bütün parklarda saldırılar oluyor bunun için parkımızda güvenlik komitesi olması lazım.
  3. Seçilecek bir dış komisyonunda taksim dayanışmasıyla iletişim kurabilecek, forumları dolaşabilecek işlerliğin olması açısından önemli buluyorum”.

Katılımcı: “ 1980 sonrası yaratılan korku duvarları, Gezi Parkı eylemleriyle yıkılmış oldu. 1 Mayıs mahallesinde olduğu gibi İstanbul’un bir çok yeri sıkıntı yaşıyor, kentsel dönüşümle karşı karşıya kalıyor. Bir çok yerde rant için emekçi mahalleler kentsel dönüşüm adı altında peşkeş çekiliyor. Bizde buna karşı bir dernek kurduk. Gezi parkı imarını iptal eden dava temsildir. Mücadelenin devam etmesinden yanayım. Komiteler oluşmalı, mücadelenin yanındayım”.

Katılımcı: “ Öğretmenim, Gezi sürecinde olduğu gibi herkesin istediği şey demokrasi. Yakalanan bir ivme var ve yükseltilmesi lazım. Daha çok halka gidilmesi lazım.  Arkadaşların yaz okulu önerisi var ve önemli. Bu forum, komitelerini kurarsa, üretebilirse katılım daha da artar. Yerel seçimlerde kendi adaylarımızı çıkarmalıyız, demokratik kitle örgütleri, dernekler bir araya gelerek ancak anti demokratik uygulamalara karşı durabiliriz”.

Katılımcı: “ Taksim gezi eylemini ayaklanma olarak adlandırmak önemli. Türkiye devrimci ve ilericileri kendilerini sınasın lütfen. 1Mayıs mahallesi önemlidir, ailelerin şikayetleri var. T.C nin TV leri bu zamana kadar kuzey Kürdistan da katliamlar ört bas edildi. 20 günlük taksim ayaklanmasını vermeyen TC Tv si30 yıldır yaşanan Kürdistan katliamını vermedi. Ben Kazım Karabekir mahallesinden geliyorum. Biz orada araçların ücretsiz, 2b tapu meselelerinin çözümü parasız eğitimleri tartışıyoruz, haykırıyoruz sizlerde üzerinde durursanız sevinirim.”

Katılımcı: “ Halkımız bir çok şeyi kendi yaratıcılığıyla çözüyor. Örneğin eyleme giderken akbil basmıyoruz. Kamusal haklarımızı iyi bilmemiz lazım. 20 gün devlet gezi parkında yoktu ama oranın kendi içinde ahlakı ve hukuku vardı. Biz orada devletin olmadığı yerde gül gibi yaşadığımızı gösterdik. Her şeyi bize sormadan yapan anlayış bizim forumları bitireceğimiz düşünüyor. Burada söylenen, yapılan her öneri değerli. Benim önerim çocuklar için yaz okuluydu. Bunu yapabilecek gönüllü öğretmenlerimiz var, gençlerimiz var, kadınlarımız var. Zor değil ortak bir şeyler yapıp üretelim film gösterimleri yapalım. Biz bunu başarabiliriz. Yarın ilk toplantımızı alalım. Aklımızı ve emeğimizi ortaklaştıralım”.

Katılımcı: “ Gezi parkı eylemi kıvılcımdı çoğala çoğala Türkiye’ye yayıldı. Parkta insanların birbirine temasını, paylaşımını, dayanışmasını gördüm. Birbirini tanımayan insanlar yan yana geldiyse, bizlerde birlikte olabiliriz. Lütfen dağınık durmayalım.”

Katılımcı: “ Taksim ayaklanmasının taleplerinden biri gözaltılar, tutuklular serbest bırakılsındı. Ancak her geçen gün daha da artıyor. Bu mesel özgürlükler sorunudur. Zindanlar yıkılsın tutsaklara özgürlük kapsamında olabilecek en küçük adım bizleri buna götürebilir. Pazartesi 12:30 Çağlayan adliyesi önünde Kendimi ihbar ediyorum eylemi yapılacak. Herkesin önce kendisi ve sonrada etrafını harekete geçirerek bu eyleme katmaya çağırıyorum. Nasıl ki 31 Mayısta en kitleselliğimizle barikatlarda, alanlarda olduysak yarınki eylemde bu kadar önemli yine aynı kitlesellikte olmalıyız.
Hep tartıştığımız doğrudan demokrasi evet uygulanmalı ama giderek temsili demokrasiye kaymakta. Temsili demokrasi seçimlerde olduğu gibi milletvekilini seçip meclise gönderirsin ve geri çağırma yetkinde yoktur ki arkadaşım sen bunu beceremedin seni görevden alıyoruz diyebilesin. Bu yüzden doğrudan demokrasiye daha çok kafa yoralım ve işletelim. Ve artık komitelerimizi oluşturup, bildirimimizi yayınlayıp buraya katılımı daha artıralım. Bu herkesin sorumluluğu teşekkürler.”

Katılımcı: “ doğrudan demokrasi istiyoruz kafamızı yormamız lazım. Bende doğrudan ve müzakereci demokrasi grubu öneriyorum birde kadın çalışma grubu öneriyorum. Bununla ilgili bir akademisyen getirebilirim. Etkinlik faaliyet komitesi oluşturabiliriz kendimi de öneriyorum”.

Katılımcı: “ Sevgili arkadaşlar herkese merhaba. Bugün ilk defa katıldım. Kendi duygularımı paylaşmka istiyorum. 3o yıldır kendimi çok pasifist hissetmiştim. Bizlere hak ve özgürlüklerimizi unutturmaya çalışan AKP ye karşı çıkan tüm hareketlere desteklemek istiyorum. Komitelerin bizleri de içine alacak şekilde olmasını istiyorum biz halkız. Ben 60 yaşında çocuklarımı görerek meydana indim. Çocuklarımın özgürlüğü için. Sonuna kadar destek vereceğim. Söz veriyorum”.

Yapılan öneriler sonucun da oylayarak aldığımız somut kararlar komitelerimizin oluşmasıydı.

1-      Kadın komisyonları
2-      Çocuk atölyesi











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder