30 Temmuz 2013 Salı

Kozyatağı Kriton Curi Parkı Forum Notları (26 Temmuz)

İstanbul Hukuk Fakültesi öğretim üyesi bir duyuru yaptı. Yüksek lisans öğrencileri ile birlikte kamusal alanın inşası konulu anket hazırlamışlar ve 14 ayrı forumda anket yapılmış. (Anket eklidir) 

Bilimsel alanda katkıları olsun istemişler ve bu projeyi hayata geçirmişler. Anketten alınacak sonuçlar makaleye dönüştürülüp yayınlanacakmış. 

Gündem belirlemedikçe konuşmalar kısıtlanıyor dedi. Diğer forumlarda deneyimli kişiler konuşturuluyor. Medyadan Halk TV gibi konuşmacılar davet edilmiş. Bir forumda Ermeni gazeteci davet etmişler ve Ermenilerin beklentileri ve görüşleri paylaşılmış. 

Ne olacak sorusu çok gündemde mutlaka örgütlenmek gerekiyor. Muhalefet işlemiyor, bağımsız adaylar çıkarmak gerekiyor. 

Hukukçuyum ama hukuka güvenimiz kalmadı, kafalarına göre iş yapıyorlar, hukuk aslında haklarımızı koruyan araç ama şuan işlemiyor. Hukuku iktidar yapıyor. Avrupa İnsan Hakları Mahkemenin kararları uygulanması gerekiyor. Kendimize güvenmemiz gerekiyor. İktidar üzerinde yoğun baskı var. Başbakan gelir ve gider, bu hükümetin diğer hükümetlerden farkı yarın gideceklerini farkına varmamaları. Hiçbir sınır tanımıyorlar bütün Üniversitelerimizi ele geçirdiler. Yapım işlerini kendi adamları yapıyor. Maksimum alabileceklerini alıyorlar temel konuları alt üst ediyorlar. Kurtuluş savaşı kazanmış bir milletiz bu kadar kolay değil bu milleti sindirmek. 

Bu hareketin (eylemin) zaman içinde güçsüzleşeceğini inandırmaya çalışıyorlar. Okan Bayülgen, Cüneyt Özdemir, Şafak Sezer gibi daha önce Gezi parkı eylemleri destek verenler farklı konuşmaya başladılar. 

Dış ülkelerle düşman olmak istemiyoruz savaş istemiyoruz dedi ve anketi dağıttı. 

Forumlarda bir beklenti var. Siyasi partilerle görüşmeli. Son iftar yemeği için çağrı yapılmalı. Konuşmacı çağırılabilir. 

Uludağ Üniversitesi Hukuk Fakültesinde bir hoca “diren” yazılı tişörtle konuşma yaptığı için Üniversite rektörlüğü soruşturma açtı. Uludağ Üniversitesi yönetimi disiplin cezası kararı çıkardı. Kınama, maaş kesme, uzaklaştırma gibi ceza alabilirmiş. Buna karşı bir sürü öğrenci toplanıp hocamızı geri istiyoruz eylemi yapıldığını bildirdi. 

Büyük ve güçlü Üniversitelerde kendi adamlarını yerleştiriyorlar. Konya’dan Erzincan’dan öğretim üyeleri geliyor. Artık Rektör cemaatten mi yoksa AKP’den mi diye konuşuluyor. 

Geçen forumda bahsettiği mahalle örgütlenmesi ile ilgili konuşmak istediğini bildirdi. Yerel sorunları görüşüyorlar. Bu forumda biraz yavaş ilerliyoruz ama endişelenmeye gerek yok. Her şeyden önce ısrarlı ve kararlı olmalıyız. 

Elini taşının altına koymak isteyen çok insan hazır bekliyor. Mahallelerin örgütlenmesi çok önemlidir illere daha sonra tüm ülkeye yayılması çok önemlidir dedi. 

Her mahalleden bir temsilci diğer mahalleye gidip mahalle ihtiyaçlarını bildiriyor. Mahalle temsilcileri yine toplanacak. Yarın yoğurtçu parkında konu ile ilgili detaylar öğrenilebilir örneğin nerde ne zaman toplanacaklarına dair bilgi edinebiliriz. 

Diğer parklara bir temsilci gönderip diğer parklarda neler yapılıyor öğrenebiliriz. 

28 Temmuz Pazar günü saat 17.00 Altıyol-Kadıköy de, AKP’nin Suriye politikası protesto yürüyüşüne katılmak isteyen katılabilir. Boğa’dan Rıhtıma yürüyüş yapılacak ve sonra basın açıklaması yapılacak. 

Aynı gün saat 19:30 Taksim deki Anti Kapitalist Müslümanlarla iftar yemeğine davet edildi. 

Gezi için burada toplanmaya gerek yok herkes kendisi gidebilir. 

Biz uzun zamandır parkta buluşup pankartlarımızla yakında bulunan Metro istasyona doğru yürüyoruz. Bugüne kadar çok iyi organize olduk ve burada buluşmamız gerektiğini inanıyorum. Karşı düşüncesi olan var mı diye halka soruldu. 

AKP iğrenç bir politika izliyor. Eylemlere mutlaka katılmalıyız. 

Oylama yapıldı. Pazar günü saat 15.30 da parkta buluşma kararı alındı. 

Dış politika çok önemli, Orta Doğu hakkında da görüşmemiz gerekir. Arap baharı ile ilgili görüşü olan var mı ? Konu ile ilgili bilgisi olan bir konuşmacı davet edebiliriz dedi. 

Benim adım Franklin Amerikalıyım, Kaliforniya’dan geliyorum. Kozyatağı’nda oturuyorum, beş yıldır Türkiye’de yaşıyorum. Aileme ve arkadaşlarıma burada olanlar hakkında sürekli bilgi veriyorum. Arkadaşlarımı buraya davet ettim. Tarihsel ve kültürel ve Türk misafirperverliği görmelerini tanımalarını istedim. 

Altı hafta önce bir şeyler değişti. Los Angeles da bir süre yaşadım ama İstanbul daha büyük bir şehir ve altı hafta öncesine kadar burada kendimi daha güvende hissediyordum. 

Türkiye’de farklı görüşte olan insanlar sokaklarda eylem yapıyordu polis ile çatışma çıkıyordu, bugün ise insanlar kendi aralarında toplanıyor konuşuyor düşüncelerini paylaşıyor. 


………….. “ parkta iki genç arasında kavga çıktı konuşmaya ara verildi “……….. 


Gelecek seçimler için sizlere bol şans diliyor beni dinlediğiniz için teşekkür ederim dedi. 

Şurada kavga çıktı zannedersem aynı kızı seviyorlar gördüğünüz gibi aynı mahallede aynı okula gidiyorlar, küçük bir mesele için kavga ediyorlar. 

Gezi parkında böyle değildi, dayanışma vardı, oradaki gençler eğitimliydi ve hedefleri vardı. 

Maltepe forumda gördüm, çoğu koyu MHP’li ama en azından kendi görüşlerini dile getirebiliyorlar. 

Artık elle tutulan şeyler yapmalıyız. Aramızda koyu ulusalcılar var. Kürtlere saygı göstermeliyiz. 

Rahatsız olduğum bir şey var. 

Ulusal, faşist bu tarz sözler kullanmayalım. İnsanların değerlerine saygı gösterelim. Arkadaşlar Taksim dayanışma bizden besleniyor, tasvir etmek istiyorlar. 

Bir kavga gördüğünüzde ayırın bizim farkımız bu olsun. 

Foruma ilk defa geldim. Seçimlere 7 ay kaldı, belki siyasetçiler için 7 ay çok ama halk hareketi için kısa bir zaman. 

Ben 42 yaşındayım. 24 senedir farklı partilere oyumu kullandım. Forumlarda ön seçim yapılabilir. Aday olacak mesela Taksim Dayanışma dan aday çıkacaksa gelsin şimdiden konuşsun forumlarda. 

35 gündür foruma geliyorum. 11 senedir AKP’nin yaptıkları için sürekli birbirimizi suçluyoruz. 

İstanbul oy verecek 15 milyon vatandaşımız var. Geçen senelerde hapisten çıksınlar diye bazı tutuklu olanları milletvekili yaptılar. Bağımsız adaylar bir partiye katılsın, oylar bölünmesin. 

Psikolojik ortam çok müsait küçük partilere oy verildiğinde oy boşa gidiyor. 

Biz çoğunluk olabiliriz. 

Hayatımda ilk defa katılıyorum, çok gurur duydum. 

Özal dönemi yaşadık hatırlayın benim insanım işini bilir dedi. Kenan Evren İmam Hatip Listeleri açtı. Asıl Özal ile birlikte her şey satılmaya başlandı. 

Para getiren şey komünikasyondur. Maliye Bakanlığın yaptığı açıklamayı hatırlayın satacak bir şeyimiz kalmadı dedi. 

Bu seçim sistemi ile yapılacak şeyleri siz düşünün. 

Sandıktan çıkan her şey demokratik mi? düşünmek lazım. 

93 doğumluyum, TV’de Sivas olayı izlerken 5 yaşındaydım. 

TGB’li arkadaşlarımız Gezi de ilk defa polis ile karşılaştı. Bu ülke adaletsiz bir ülke ve daha önce de böyleydi. 

Öneride bulunmak istiyorum. Konuşmacı çağıralım, film izleyelim. 

Film izleyebilmemiz için çok uzun kabloya ihtiyaç var. 

Bir arkadaşımız 40mt kablo getirebileceğini bildirdi. 

Pazartesi Kadıköy Caferağa halk meclisinden bir arkadaş geleceğini duyuruldu. 

Bir gün film gösterisi olsun. 

Kültür sanat komitesi var ama henüz faaliyetleri olmadı. Bu arkadaşlar film gösterisi organize edebilirler. 

---------

27 Temmuz saat 19:30 Nazım Hikmet Kültür Merkezinde yapılacak konuşma duyuruldu. 

Konu: "Hükümet İstifa Etsin" 

Konuşmacılar: Mehmet Kuzulugil (soL gazetesi Yazı İşleri Müdürü), 

Mustafa Kemal Erdemol (Gazeteci, yazar) 

Internet sitesinden broşür bastırıp haftaya yapılacak iftar yemeği herkese duyurulması istenildi. 

Face, Twitter adresleri hatırlatıldı. 

Forum kapatıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder