-Meclis yabancılaşmayı kırmak için kurulmak istendi.
-Var olan örgütün alternatifini kurmaya çalışıyoruz. Ne istiyoruz nasıl istiyoruz. Üniversiteye paralel demokratik-yapıcı bir örgüt kurmak isteniyor.
-Üniversitede yoğunlaşmış politik hareketlilik var Çap büyük.
-Öz, yaşanabilir örgütlülğük nasıl olmalı?
-İsteyen herkesin doğal üye olduğu adalet olan bir meclis olabilir İş yapma değil, hak ara peşinde koşuldu.
-Mecliste farklı tarzda mücadeleler ortay kunulabilir Olana depresif cevap vererek değil alternatifle iktidari işlevsizleştirmek.
-İkincisi eylemsizlilik mi? Red mi? Bilgi gereksiz mi?
-Starbucks örneği yeni öğrenme modeli ortaya çıkarmıştı. Alternatif deneyler.
-Üniversite daha güçlü örgütlenebilir. Yüzbinler sokakata nasıl örgütlenir?
-Yunanistan’da meclis-örgüt artıyor. Genel meclis altında çalışma grupları var.
-Mücadele eden çlaışma grubu olacak genel meclsi öznelerin dönüştüğü yer olabilir (doğrudan demoktası).
-Üniversite meclisi nasıl bir yapıda olacak konusu yabancılaştırıyor.
-Çalışma grupları ne şekilde, hangi modelde alacak. Forumlara katılım düşüyor bir öncü grup çıkarılabilir bu grup duyuruları yapabilir.
-Foruma çağrı duyuru ile yapılsın, katılım artırılsın.
-Polis üniversitelerde güvenlik görevlisi olarak çalışmaya başlayacak yasa Ağustos ayında geçecek okullar açılınca polis öğrenci karşı karşıya kalacak. Polisin okullara yerleştirilmesi YOK yasası değil bu konu İçişleri Baknalığı’ndan geçiyor.
-Çalışma grupğlarıyla video-afiş-performatik eylemler yapılabilir. Bu konuda ayrı bir forum oluşturulsun.
-Çeşitli gündemlerde inisiyatif alabilecek çalışma grupları oluşsun. Yaz döneminde meclis oluşturulamaz insan sayısı az oysa temsiliyet gerek. Şimdiden belli çalışma grubu kurulsun, bilgiler oluşturulsun. Mesela remedial grubu kurulması.
-Hak arayan örgüt mü? var olanın kendisi mi olmalı? Sendika hayır diyen eylemler yapıyor. Hayır demenin ötesine geçebildiği yer Boğaziçi Üniversitesi. BUYEM çocuklar için fiyatı fazla olan yaz okulu yapıyor HAYIR denilmedi alternatif yaz okulu açıldı.
-Mecliste, örgütlülük ve ekonomik güç gerekiyor. Devleti tanımlayan kapitalist bir sistem var.
Devlet kurumsal yapı tanımıyor TUMOB kapatılıyor. Hak üretimine geçilmesi gerekiyor. Bugünkü kapitalizme uygun düşen cevap üretebilen yeni haklar üretebilen yapıya ihtiyaç var. YOK yasası polis yasası adalet talebiyle engellenemez. Öz savunma güçleri ile karşı konulabilir ancak.
-Remedial öğrenci değil alternatif dersler olabilir.
-Forumlarda AKP ileri faşizminin teşhir edilmesi gerekmektedir. Disiplinler (tarih-sosyoloji-ekonomi) yalanları anlatmalı.
-Gezi olayarını Türkiye Cumhuriyeti coğrafyasında herkes bilmiyor. Medya olayları yansıtmıyor bunları deşifre etmek bizim elimizde bunun yöntemini bulalıyız. Örneğin Kadıköy’de 2 Temmuz günü yüzbinler yürüdü basında bu gösterilmedi.
-AKP disiplinlerle bilimsel bir şekilde teşhir edilmeli
-Forumlara katılmayanların katılımı sağlanmalı neler yapılabilileceğine dair çalışmalar yapılmalı.
-Halkın anlayacağı maddeler blog halinde anlatılacak. Bunun için çalışma yapılıyor katımak isteyenler isimlerini bildirebilir.
-Yaz Okulu bitiyor, yıllık izinler başladı insanlar evlerine gidecek. 15 Eylül gibi okula dönüldüğünde burada nasıl bir hava olacak?
-Baskı olunca bir araya gelir cevap veririz.
-Çalışma grupları kurulabilir.
-İletişim ağı güçlendirilebilir. Yüzyüze görüşmeler yapılabilir.
Bunlar pratik slourlar üzerinden düşünülmeli.
-Hatay olaylarında eylemler yapıldı, iletişim olmadığı için dışarıda kalanlar oluyor. Duyarlılık var ama örgütlenilemiyoruz.
-Öğrenci meclisinden beklenen öğretim üyesi-akademisyen-personel hep beraber adım atmalı. Adım atıp eyleme dökebilmeli. Meclis sahip çıkmalı.
-Sendika sürekli eylem yapmaktaydıUmutsuzluk hakimdi ama ilk defa bu kırıldı.
-Katılım düşüklüğü biilnmemekten değil Gezinin progmatis bir yönü olmasından. Enerji dağıolıyor. Irak-Suriye iç savaşı , Suriye var kafalar başka yerlerde.
-Gezi hayır olayı değil. Asıl sen kimsin ben de yaparım kibar efeliği var. Tepeden bakan mazlum tipi üretmek lazım. Yönetem üzerinde düşünmek gerek.
-Game theory-İstatistik dersi yardımıyla seçimi nasıl demokratik yapabiliriz?
-Gezi yeni bir olay eskiye bakarak gezi anlaşılamaz gezi kendi dinamiğini yarattı.
-Kapitalizm kendini adapte ettiği için ayaktadır.
-Sosyal medya kullanılsın. Bilgisayar dahileri pragmatist, hedef bulup bir üste çıkmak istiyor.
-Türkiye’de yeni siyasi hareketler üretebiliyor.
-Yaz Okulu projesi kapsamında mahallelere gidilip eğitim verilebilir.
-Mesele sosyalizm tartışmasına hapsedilmedi. Mücadele, sürekli yenilenerek canlılığını korur.
-Gezi kendiliğinden oldu sonuçalıcı değildi. Gezide vicdan var. Siyasi ayrışmaya yol açtı. Solda küçük gruplar yeniliği görüyor, yeni deneyimler sunabiliyor.
-Boğaziçi’nde meclisin kurulması yeni değil. Starbucks isgali ile gelinen yer burasıydı başarılı olamadık, yöntemsel değişiklik yapılmalı. Bu katılımla olmaz. Çalışma grubu inisiyatifleriyle ileride meclis kurulacak bir dalga oluşabilir. Meclis kuruluşu için Eğitim Sen, BUKOP ve klüpler güclenerek devam etmeli. Ayakları yere basan birimler organlar güçlendirilmeye çalışılırsa meclise giden yol oradan açılabilir.
Değinilen Diğer Konular:
-Öğrenci Kooperatifi çalışması sunumu yaılabilir.
-Kamusal mekan
-Öğrencinin yönetime katılması
-Beslenme alternatifi
-İleride meclis organı olabilecek yapılar.
-Forumlara Abbasağa-Yoğurtçu Parkı’nda da katılım düşüyor. İnsanlar kendilerinin temsil edilmediğini ve varedilmediklerini düşünüyor.
-Çağrılar yapılmalı (Çapulcular toplanıyor gibi.)
-İnsanlara kendilerin var edecek alan açılacağını göstermek gerekiyor.
-Klasik örgüt modeli koyarsak birilerini dışarıda bırakmış oluruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder