19 Haziran 2013 Çarşamba

Abbasağa Parkı Alternatif Forum Notları (19 Haziran)


Moderator secimiyle baslandi. 

1) Parklar Bizim blog, twitter, mail duyurusu.

2) Goruntu alinip alinmama tartisildi. Goruntu alinmama karari alindi.

3) Park kulturunu yeni yeni yasamaya basliyoruz. Bu AKP'nin 11 yillik baskisina cevap. 10 yillik koklu bir orgut olsaydi bunu basaramazdik. Sivil bir direnis bu, askeri bir hareket degil. Akp'nin enclik kollari falan kuvvetli degil, kuvvetli olan biziz. Bundan sonra yaptiklari her seyde halki dusunmek zorundalar.

4) izmir'de cuma gunu benzer bir forum yapilacak kordon'da.

5) Gundem yapip tartisma onerisi kabul edildi.

6) Dun yapilan alternatif forumdakiler ozetleniyor.

7) Buyuk bir sehirde yasiyoruz ve hafizamizdan her sey vok cabuk siliniyor. Bunu hayatimizin her alaninda bunu hissediyoruz ama farkina varamiyoruz. Kentsel donusum mucadele alanlarinda kimsei dislamamk gerekiyor. Polis gordugumuz yerde nanik yapalim (alternatif bir eylem onerisi olarak)

8) Ben 31 Mayis oncesine kadar bu ulkeyi terk etmek isteyen bir insandim. Ozurluklerimin baski altina alindigini hissediyordum. Dinin bir amac olarak kullanilmaya basladigini, ulkenin yabanci sermayeye acildigini hissediyordum. Apolitigiz, gafil avlandik. Ne cektiysek cehaletten cektik. Tasrayi bilinclendirmek lazim.

9) Hepimiz Akp'ye karsi ofkeliydik ama bizi birlestiren bir sey ilk defa oldu. Yuzde bir bile olsa bunu dikkate almak zorundasiniz eger bu parlamenter bir rejimse bu. Burda konustuklarimiz sadece burda kalirsa bu masturbasyondan oteye gecmez. Sosyal medyanin pasiflestiren etkisine kapilmamak lazim.

10) Hukumetin yalanlarini gosteren facebook gruplari kuralim. Bunlari hukumetin sosyal medya hesaplarina gonderelim. Tatile cikmaktan utanmayalim, artik direnis her yerde. Oralara gidip burada olanlari anlatalim.

11) Cevresini tek kirleten hayvan insan. 3. Kopru de yasam alanlarimizin icine edecek.

12) Yuzde bir bile yok sayilamaz. Bu direnis yok sayilanlarin direnisi olarak basladi. Ozguvenimizi kazandik. Tanidigimiz bildigimiz seylerden nefret ettirildik. Kurtleri, turbanlilari bu medyadan takip ettik. Atolyeler olusturalim birbirimizi bilgilendirmek icin. Baska yolumuz yok.

13) İzmaritleri yere atmayalim.

14) Bu kusak apolitik diyorlar. Bizim kusak apolitik. Ben 80'den 31 Mayisa kadar apolitiktim. İlk defa gezi parkinda yalniz olmadigimi hissettim. 21 haziran dunya yavaslik gunu. Slow city, slow food'un nasil ortaya ciktigi anlatildi. Siyasi partiler yanit uretemiyor, yabancilasmayi engellyemiyorlar. Birbirimizle konusmanin pratiklerini aramamiz gerekiyor.

15) Enstrumanlarimizi getirelim, birbirimize muzik ogretelim.

16) Kazandigimiz en onemli sey paylasmak. Hepimizin paylasacak bir seyleri oldugunu fark ediyorum. Atolyeler yapalim. Kizdigimiz insanlara gidelim, onlarla bir seyler paylasmaya calisacagim.

17) İletisimciyim. Babaannelerle iletisim kuralim. Kimsenin olmadigi sokaklarda tek basina cezve calan babaannelerin gozlerine bakarak alkis yapin, onla sizi en iyi insanlar. Hicbir zaman karsit goruslu oldugunuz insanlarla mantikli konusmalar yapamazsiniz, once insani yakinlik kurmak lazim. Moderator insanlari bulun, onlari konusturun.

18) Son derece kapitalist bir duzenle yetistim ve son derece kapitalist bir sekilde calisiyorum. Akp'lilere bizden asagi insanlar olarak bakiyordum ama bu degisti. Sosyal medyadaki yatay yapi orgutlerde de olmali.

19) Yukaridaki kursude konusamayanlar icin talep, soru ve oneri kutusu yapilmis taksim dayanismasina ulasirilmak uzere.

20) Yandas medya olarak adlandirilan bir kanalda calisiyorum. Biz de o gun kaygiliydik. Calisanlari da otekilestirmeyelim. İstifa etmek mantikli degil, iceride olmamiz lazim. Biz o gun isten aglayarak ciktik. Sirket calisanlarindan ozur dilediler. Yandas gorduklerimiz de o kadar yandas degil. Gaz maskesi almak icin de calismak gerekiyor.

21) Yirmi gundur inanilmaz bir mucadele verdik. Hepimizden gurur duyuyorum. Bugun bana Brezilyali mudurum tesekkur etti. Bize apolitik dediler, biz apolitik olmasaydik boyle buyuk bir patlamayi gerceklestiremezdik. Burda bulunan insanlara guvenelim. Dogru yerde ses cikarmaya devam edelim, kisise olarak konusmaktan korkmayalim. Korkmayin!

22) Ben de politik bir gorusum olmasina ragmen bu ulkeden gitmek istiyordum. Burada olan sey herhangi bir temsili demokrasiden cok daha degerli. Yeni bir parti yerine buranin pesinden gidelim. Turkiyede ne zaman bir toplumsal hareket olsa darbe telikesi oluyor. Oneri: akp'ye oy verenle tarafsiz bir bolgede bulusalim, kisisel hikayelerimizi anlatalim. 2. Oneri; bir isgununde her yerde duralim, hayati durduralim.

23) Atolyeler cok iyi fikir. İnsanlarin bize olan sempatilerini artiracak eylemler yapalim ama bunun bir yonu de siyasi. Bir diktator olmasin yeter.

24) Oneri olarak bir kagida kim ne atolye verebilir, kim ne atolye almak istiyor diye kagit dolastiralim.

25) Yukaridaki forumda musterekler.net uzerinden atolye mevzuunun tartisaldigi duyuruldu.

26) Dunku kagit kayboldugu icin kagit dolastirilmamasi kararlastirildi.

27) Onumuze politik modeller koyup tartisalim. Oylarimiza sahip cikalim.

28) Bir kucuk analizle baslamak istiyorum. 20 gun oncesine kadar herkes psikolojik sinirlarinda dolasiyorduk. Bir bilincalti duvarini astik. Bunu kirmizili kadinla yaptik, siyahli kadinla yaptik. Polisler gunlerce uykusuz birakiyorlar bilerek. Gulumseyin. İktidar kopuruyor cunku.

29) Goruntu almayalim. Parti kurmayi unutun. Kac yilda meclise girmeyi dusunuyorsunuz? Cogulcu bir sekilde goturemeyiz bu isi, merkezi yapi lazim. 30) Ben taksim dayanismaya guvenmiyorum. Coksesliligi tekseslilige ulastirmak icin hareket mahallilestiriliyor. (Buralarda bir ikili tartisma var.)

31) Taksim dayanismanin tabii ki eksikleri vardi. Gezi parki umrumda degildi, ben polis siddetini gordukten sonra sokaga ciktim. Ama once boyle bir sey olmasi lazimdi.

32) Birebir konusmak bir yere kadar.

33) 5 dakikalik ara oylandi, kabul edilmedi.

34) Ben kizilkayalar ailesindenim. Akp'lilerin de oldugu bir aile bu. Bu olaylar basladiginda bunu yazan kisi rizeye gitti. Dort ortaktan biri o degildi. Ben bugun gezi onundeki durma eylemine katildim. Kitap okuyan polisler vardi, onlara okudugum kitabi vermek istedim. Belki boyle bir sey yapilabilir.

35) Butun parklari bir cati altina almaya calisiyorum. Kolektifler altinda toplanabiliriz. Serbest birakilanlar, tutuklananlar. Bagimsizlara oynayabiliriz. Parti kurmak zor.

36) Duyurulan kolektifler.net'in bir gbun internet sitesi oldugu icin parklarbizim.blogspot.com'a bir google document olusturulsun. Herkes istedigi ve verebilecegi aolyeleri yazsin dendi.

37) Atolyelerde bilen kisiler olsun, bizi politik olarak bilinclendirsinler. Alternatif kim sorusu bana cok korkakca geliyor, kendi altenatifimizi kendimiz olusturalim. Ofislerimize gazete alalim.

38) Dun aksam buraya Bahreyn'den gelen bir arkadas vadi. Mucadelenin daha yeni basladigini ve devam etmemiz gerektigini soyledi. Burasi biterse Ortadogunun umudu biter diyordu. Yurtdisindan, partilerden medet ummamak gerekiyor. Yapacagimiz atolyelerde mgo'larin nasil isledigi de olsun. İnsanlarla konusurken lgbt haklari gibi, kurtaj gibi sivri konulardan bahsetmeyelim.

39) Biz gund olusturmak icin yurtdisindan bahsediyoruz. Oralardaki hareketler de bizden medet umuyor cunku amacimiz bir mudahale olsun degil halklarda bir kelebek etkisi yaratmak.

40) Atolyeler bize donmesin disaridaki insanlara donsun. Disaridaki insanlari etkilememiz gerekiyor. Psikologlara, sosyologlara cok buyuk is dusuyor.

41) Parti konusunda tam bir fikir yok. İtalya'da benzer bir olay yasandi. Liderleri de komedyendi. Yuzde yirmi bes oy aldi. Bes Yildiz akimi. Boyle bir sey olabilir. Akp'li insanlarin fikrini degistirip nereye yonlendirecegiz, bir alternatif sunmak zorunda oldugumuzu dusunuyorum.

42) Yurtdisi konusmalarini kafamizdan atalim. Komplolara kiymet vermeyelim, mayis 68'i hala tartisiyor avrupa. Bizim kusagimizda vardi bu. Siz de komplo teorilerle ugrasmayin. Surece saygi duyalim, parti mi olacak ne olacak sureci takip edelim.

43) Bir taksim dayanisma karsitligi var. Ben cevreci degilim, hatta nukleerden yanayim. Taksim dayanismanin talepleri hepimizin taleplerini karsilamiyor. Bunlar cok baslangic icindi. Taksim dayanismaya tesekkur ediyorum biri neden bu karsitliin oldugunu aciklayabilir mi?

44) Orgutlenmeler olsun ama hicbir orgut bu harekein basi olmasin. Orgutlenme olmasin ama basimiz olmasin diye soruyorum (az el)

45) Orgutlenme atolyesi yapalim.

46) Keske bu yirmi gun once olsaydi. Parkta polis gelecek dediler, dayanisma oyle bir sey yok dediler. Polis geldi. Boyle mi arkadinda duruyor insanlarin dayanisma.

47) Yarinki tartismayi sadece orgutlenme uzerinden konusalim. Karar.

48) Biz muhalefet isini yapmadigi icin burdayiz. Muhalefete ihtiyacimiz yok. Taksim dayanismasi beni oldurmeye calisan adamla konustular ve oradan ciktilar, o yuzden onlari istemiyoruz (alkislar) Biz cumhuriyet tarihinin en buyuk isini yapiyoruz. Biz muharrem ince sesimizi duyursun diye konusmuyoruz. Akp'lilerle konusup senin hukumetin beni oldurmeye calisti deyin.

49) Bizim semtimizde bir tane park var o da gezi parki. Bugun herkes bir yerlerde toplandi, ben de buraya geldim. Hepimiz bir seylere inandik, kimimiz sosyalizme inandik, kimimiz geylige inandik, kimimiz besiktasa inandik. Biz ozgurluklerimiz icin disari ciktik. Burda kimse olmasa da burada olacagiz.

50) Bunun konunmasi gerekir. Ben sosyal network'te birbirimizi nasil korururuz diye dusundum. Temiz toplum vurgusu onemli. Bireysel olarak yapilacak cok sey var. Atolyeler cok onemli. Muhalefeti de donusturmek lazim akp'yi de. Siyaseti sagdan ortaya cekiyoruz.

51) İzmir'de merkez birlik diye bir parti kuruluyormus ne diyorsunuz?

52) Buradaki akla guvenin.

53) 29 haziran kadikoy hes karsiti eylemine cagri.

54) Almanyadan bir gazeteci konusuyor. Buradaki hareketi gordukten sonra gazetenin bizi gorevlendirmesini beklemeden geldik. Berlin'de de buyuk eylemler oldu. Almanci gelince ilk bogaza iner, bir kere karakoy'e indim sikildim, geziye ciktim. Bizim ilgimizi ceken akp'ye karsi cikmaniz ya da gezi degildi bu hareketin tarziydi. Bu direnis bir kadin olsaydi evlenme teklif ederdim. Dagilmaktan korkmayin, gezi gitti ama burdasiniz. Gezideki tarzinizi kaybetmeyin, sizin icin ilgi cekici kilan buydu.

55) Atolye fikirleri:
Hak-hukuk atolyesi (eylem konusunda)
Cocuk atolyesi
Baris atolyesi
Takas ekonomisi
İnternet guvenligi
Orgtlenme atolyesi

Burdaki alternatif forum her gun toplanmak üzere  sabitlendi

1 yorum:

  1. Selamlar,
    Ben Aysegul,Turkiye'deki ilk aternatif ekonomi olan Zumbara (Zaman Kumbarası) üzerine çalışıyorum yıllardır. Zumbar para yerine zamanın kullanıldığı bir paylaşım platformu. İnsanlar yapmayı sevdikleri, katkıda bulunabilecekleri bilgi,beceri, yetenek, tecrübe ve ihtiyaçlarını www.zumbara.com'a giriyorlar ve ardından paylaşımda bulunacakları insanlarla buluşup paylaşımı gerçekleştiriyorlar. Bireylerin verebilecekleri atölye fikirleri kağıtlarda veya excel dökümanlarında listelenmek yerine, www.zumbara.com'da listelenebilir. 20 gün boyunca ekip olarak gezi parkındaydık, hayalini kurduğumuz dayanışma vizyonunu orada yaşadık, dayanışma ruhunun devam edebilmesi için www.zumbara.com/direngezi adlı bir bağlantıdan ayrı bir network oluşturduk. Sistemin hali hazırda 16.000 üyesi ve 9000 üzerinde listelenmiş servis var. Türkiye'de alternatif ekonomi zaten işlemekte. Bu ruhun hep birlikte geliştirebiliriz. İsterseniz sizler de duyurabilirsiniz. Mekandan bağımsızlaşan, bizi özgürleştiren bu dayanışma ruhunun daimi olmasını sağlamak dileği ile!

    YanıtlaSil