26 Haziran 2013 Çarşamba

Fatih Saraçhane Forumu Notları (25 Haziran)

* Önceki konuşmaların sonucu olarak Fatih foruma insanları davet edecek stickerlar hazırlandı ve yorumlar yapıldı. 
* "Ekümenopolis" filminin gösterimi ve söyleşi için yönetmen İmre Azem'le görüşüldü ve film gösterimi günü 05 temmuz cuma olarak kararlaştırıldı. Ayrıca duyurusu ve facebook etkinliği yapılacaktır.
* Fatih foruma en uygun olacak karar verme yönteminin ne olduğu tartışıldı ve her alınan karar için görev alacak kişilerin belirlenmesi yoluyla hızlıca ilerlemeye karar verildi.
* Resim atölyesinin ilk günü olarak çarşambada karar kılındı. Çocukların çalışacağı alanı renkli kurdeleler, balonlarla cazip hale getirmeye karar verildi.
* Taleplerimizin herkesi kapsayacak şekilde düzenlenmesi gerektiği konuşuldu.
* Fatih forumun "özgürlükçü" bir forum olduğuna vurgu yapıldı.


- Benim ırkçıyla, şekilciyle yan yana olmam mümkün değildir.
- Olası siyasi oyunlara karşı duruşumuzu belirleyelim. Burası özgürlüklerin yeridir. İslamofobik, homofobik, ırkçı, milliyetçilerin yeri değildir.
- Ben alevi olduğumu işyerindeki arkadaşlarıma sonradan yavaş yavaş anlattım. İnanmayanlar hatta inanmak istemeyenler oldu. Gezi olaylarında onlara neler olduğunu anlattım, fotoğrafları gösterdim. Biz kardeşliği bu olaydan öğrendik.
- Farklı amaçlardaki örgütler gücü bulup yerleşmeye, çoğalmaya başlamışken "kimsenin askeri değiliz" tarzındaki sesler yükseldikçe toparlanıp gitmek zorunda kaldılar. Biz örgütlü bir halde o grupları aramızdan çıkarttık.
- Farklılıklarımızı ortaya çıkartmak bence doğru değil. Ben kürdüm, ateistim, sosyalistim. Bunları bağıra bağıra söylemek zorunda değilim. Ben saadet partili biriyle de yan yanan gelebilirim. Fikirler konuşulduğu sürece bir arada durabiliriz.
- Sanki herşey olabiliyormuşuz da söylemek zorunda değiliz gibi bir durum yok. Biz "olamıyoruz" ve bunu söylemek zorundayız. Burada söylemeyeceksem nerede söyleyeceğim ?
- Ben eşcinsel olduğum için ailem beni evden kovdu. Şimdi kiramı ödeyebilmek için 16 saat çalışıyorum ve sonra buraya geliyorum. Burada biri bana homofobik söylemlerde bulunacaksa onu parkın dışına davet ederim. 
- :Toplumsal olaylarda bireysel tepkiler toplumu bağlamaz. Birkaç başörtülü kişiye saldırıldıysa bu bütün Gezi parkını bağlamaz. Gezi bu ülkeye eşitliği gösterdi. Biz Gezi'de herkesin bir noktaya yiyecek bırakıp "akşam kalanlar içindir" yazdığını gördük. Biz mülkiyetsizliği başardık. Bundan daha kutsal birşey olamaz. 
- Kimsenin sihirli değneği yok. Yıllardır bu ülkede insanlar ırkçılıkla yaşadılar. 20 günde bunu değiştiremeyiz ama kendimizi değiştirdik. Burada türbanlı biriyle ateist biri yan yana oturup tartışabiliyor.


* Pazar günleri ailece yapılacak piknikler organize edilecek, bu pikniklerde Fatihteki diğer forumlarla birleşip tanışılacak.
* Parkta yemek yemeye, etrafa ikram etmeye başlanacak.
* Haftaiçi her akşam 21:00'de Saraçhane Parkında (itfaiye yanı) toplanılacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder