25 Haziran 2013 Salı

Avcılar 2 Temmuz Parkı Forum Notları (24 Haziran)


Avcılar Yeşilkent Mahallesi 2 Temmuz Parkında Her Yer Taksim Her Yer Direniş şiarıyla gençlik olarak düzenlediğimiz etkinlikte yapılan konuşmalar ve kararlar;

31 Mayıs’ta başlayan sürecin nedenleri ve bu tarihten sonra neler oldu kısaca moderatör tarafından sunum yapıldı.

Söz katılımcılarda;

“diğer yerlerde ki forumlara katıldım, orada konuşma önceliği pozitif ayrımcılık ilkelerine göre yapılmakta. Ayrıca onaylama, reddetme, konuşmayı uzatma bitirme gibi tepkilerimizi el işaretleri ile yapabiliriz. Burada da yapılmasını öneriyorum”
“Sivas Katliamının 20. Yıldönümündeyiz. Katledenler hala bu ülkeyi yönetmekte. Taksim direnişi ile en geniş kesimler ile hesap soruyoruz.”
“Ben Sultan Gazi’de oturuyorum. Misafir geldim bugün. Benim kızım 10 yaşındayken kot pantolon giydiği için linç edilmeye çalışıldık, çarşaflı, sakallı kişilerce. Bizi Laz bir kadın kurtardı. Gençlerimiz bu zulmü yenekcek, direnişi bırakmasınlar. Yenecek bir dilim ekmeğim varsa paylaşmaya hazırım. Yeterki mücadeleyi bırakmasınlar.”
“20 yıla yakın Yeşilkent’te oturuyorum. 80 öncesi gençliğiyiz. Mücadeleyi hiç bırakmadım. Geçtiğimiz yıl bu forumu düzenleyen arkadaşlarla tanıştık. Mahallemizde yıllardır çözülemeyen cemevi sorununa öncülük ettiler ve hep birlikte cemevini kazandık. Buna benzer birçok şeyler yaptılar. Şimdi önümüzdeki dönemlerde kentsel dönüşüm de mahallemizin gündemi olacak. Bunları da konuşmak çözüm üretmemiz gerekiyor”
“Geziyle ilgili bir anımı paylaşmak istiyorum. Ben ilk paylaşmayı dayanışmayı mahallemizde etkinlikleri organize eden mahalle gençliğimizde gördüm ve çok etkilendim. Gezi’ye müdahale olduğunda da kendimle muhasebe yaptım. Ben orada olmalımıyım diye. Hemen mahalle gençliğinden arkadaşı aradım. Taksimde yaşanılanları ve herkesin katılması gerektiğini söyledi. Bende direnişe gücüm oranınca katıldım. Geziye gittiğimde bağlaması olan arkadaştan aldım ve çevremizi saran kalabalıkla türküler söylemeye başladık. En ilginci de doğaçlama türkülerin sözlerini değiştirirken herkesin biliyormuşcasına eşlik etmesiydi. Paylaşımın dayanışmanın gücü empatiye de yansıdı”
“Gezi de yapılan bir araştırmaya göre direnişe katılanların %50 den fazlası kadınlarmış. AKP kadınların bedenine karışarak kaç çocuk doğuracağına, kürtaj yapma hakkına müdahale etti. Kürtaj yasasını gündeme soktuklarında binlerce kadın hemen sokağa çıktı. Taksim direnişinde de kadınlar en önde yer aldılar. Mahallemiz de de kadınlar daha fazla söz almalılar.”
“Taksim’de olaylar olurken evde TV den izliyordum. Kendimi tutamadım gidecem dedim, hanım engel olmaya çalıştı. Çocuklar ayağıma sarılıp gitme baba diye ağladılar. O an gidemedim. Ama sonraki günlerde gittim. Hayatımda hiç gaz yememiştim. İlk gazda çok etkilendim. Hiç tanımadığım insanlar hemen yardımcı olmaya çalıştılar. Ellerindekileri paylaşıyorlardı. Yiyeceklerini, içeceklerini hiç çekinmeden paylaşıyorlardı. Çok etkilendim”
“Cihangir’de bir çatışmada 17 yaşlarında bir kadın arkadaşla tanıştım. Orada bulunma sebebini sordum. Dedi ki “Başbakan ofisinde cam kenarında otururken yoldan geçen mini etekli kadınları görünce “bunlara neden müdahale edemiyoruz” dediğinde çok öfkelendim. Sen kim oluyorsun da insanların yaşam biçimlerine karışıyorsun. Bunun için buradayım” beni inanılmaz etkilemiştir bu neden. Bende başka nedenlerle bu mücadelenin içerisindeyim.
“Bugün kötü bir olay yaşadık. Ankara’da Polis kurşunuyla ölen Ethem Sarısülük’ün katili “Meşru Müdafa” denilerek serbest bırakıldı. Hangi katilimiz bu güne kadar ceza aldı, yargılandı.”
“Taksim’e yapılan müdahalelerde bazı işyerleri kapılarını bizlere açtılar. Burger king gibi yerler içeride bulunan insanları dışarı çıkarıp kapıları kapattılar. Boykotlar örgütlemeli, destek veren işyerlerini desteklemeli oralardan alışveriş yapmalıyız.”
“Parkımızda forumları devamlı yapmamız gerekiyor. Mahallemizde 40 a yakın yöre derneği var ve sessizler. Mutlaka katılmalılar”
Forum’un Devamlılığı katılımcıların onayına sunuldu. Daha güçlü katılım çağrısı ile öneri kabul edildi.
Forumda yapılan tartışmalar ışıklandırma sorunundan kaynaklı tutulan notlar (25 Haziran Salı) 2. Forumda açıklanacak.

Forumu bitirilme ve devam ettirme katılımcılara sunuldu. 22:30 da bitirilme kararı alındı.

Forum bitiminde Her Yer Taksim Her Yer Direniş, Bu Daha Başlangıç Mücadeleye Devam” sloganları ile son buldu.

ARDIÇLI YEŞİLKENT MAHALLE GENÇLİĞİ

#avclaresenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder