8 Temmuz 2013 Pazartesi

New York Washington Square Park Forumu Notları (30 Haziran)

New York`ta yasayanlarin Gezi sureci gozlemlerini, tespitlerini ve bu surece destek olmak icin ne yaptiklari ya da yapabileceklerini ya da yapilabilinecekleri paylastigi haftalik bir forumdur. Artik her hafta New York`ta farkli bir Park`ta yapilacaktir.(7 Temmuz-Central Park, NY)

Forumdan:

-Direnisin akisi farkli boyuta kaydi. Aktif polis siddeti gorunur yerlerde durdu. Protestolarin her gun yapilmasi anlamli degil artik. Yol-yontem degistirilmeli. Onlarin yontemleri degismedi, sosyal medya eliyle protestoculari istifliyorlar. Ben apolitiktim. Ne Amerika`da ne baska yerde politikaya inanmadim ama malesef icinde yasadigimiz dunyadaki yapi, teoriyle pratikte cok farkli. Turkiye`deki haksizliklar, ozgurluklerin kisitlanmasi, yanli medya kabul edilir gibi degil. Turkiye elden gidiyor. Tepki gostermezsem ileride rahat edemem. Belki fislendim ama onemsemiyorum. Tepki vermeye devam edecegim.
-Son hafta olanlar hakkinda sosyal medyada gorduklerim, Lice`de olanlar, Taksim`deki diren Lice hareketi, yuruyusler.. ile kendi cevremde bir bolunme gordum. Gorusler soyleydi; 1.Lice Gezi`ye dahil, icinde, ayni sekilde savunulmali, 2.Bu farkli konu ve daha hassas. Bunlar beni dusunduruyor. Hareket ``united`` olmali. Ulke bolunmesin. Herkesin protesto hakki olmali. O insanlara terrorist gozuyle baktik ama ya da oyle gosterildi. Onlar da vatanin parcasi.
-Direnisi mutlulukla takip ediyorum, Sokaga cikilmasi guzel ama boyutu degismeli, tasinmali. Recep Tayyip Erdogan`a ve polise baktigimda onlarin sanattan ve edebiyattan uzak oldugunu goruyorum. Onlarin cocuklarini dusunuyorum. Egitim onemli. Irkci dogmalarla yeni nesil yetisiyor, Bunun icin ne yapilmali? Icki masasinda Turkiye kurtariliyor ama sonra unutuluyor. Birsey yapilmali. Anadolu`ya gidilmeli, ucra koselere.
-Turkiye`de egitimin uc lojistik ayagi var, ailede, okulda ve tarikatta. Biz de mi onlar gibi cemaatlesecegiz? Ya da devletin egitim politikasiyla uzun vadede cozum uretilmeli.
-Finans doktora ogrencisiyim. Yillardir Turkiye`yi beynimin arka planina atmistim, apolitiktim,mikro ekonomiyle ilgileniyordum. Turkiye`ninn ekonomisini once incelemedim. Gercekten %300luk buyume yok! Merkez bankasinin sisteminden hesapladim. Bu balon ekonomi.  Onlarin medyasinda hep yalan haberler yapiliyor. Bu konuda birseyler yapilmali. Uluslararasi arenada bunlari sikayet edebilecegimiz bir yer olmali. On yillik buyume%300  degil,  %61. Bu konuda calisma yapilmali. Cunku bu ekonomik yalanlarla aldiklari cok oy var.
-Amsterdam`dan konferans icin burdayim, Amsterdam capulcularindan selam getirdim.  Gurbetciler var, yillar once oraya yerlesmis bir nesil. Camide toplaniyorlar. Onlarla toplanti yapalim, mahalle mahalle onlara ulasalim projeleri uzerinde calisiliyor.
-Bu direnislerle halk kendi gucunun farkina varmis oldu. Kotu olaylar da oldu. Feto`nun okullari var, bizler de cok insanlara ulasabiliriz.Turkiye`nin basi belada. Bir kisi nasil hapisten cikti, nasil belediye baskani oldu, nasil milletvekili oldu ve kac yildir basbakan anlatiyorum sasiriyorlar. Belkemigi para ve egitim. Turkiye uzerinde kotu planlar var. Vatan sevgisi, insan sevgisi ile organize olmaliyiz.
-Ortada insan haklari, ozgurlukler gibi yuvarlak laflar kullaniliyor, kimse altini doldurmuyor.Turk topluluklari New York`ta tanimiyorsunuz. Insanlar ayrismaya basladi. Neden bolunuyoruz? Bu artmaya devam edecek gibi. Dogu`da baska provakasyonlar olunca bu bolunme devam edecek. Lice bir provakasyondur. Belki masumane basladi ama Gezi`yi capulcularin kimyasini degistirmek, onlari bolmek icin bir tezgah donuyor. Bu benim gorusum, baska bir gorus varsa, o da burda acikca soylensin ki benim de ufkum genislesin. Lice`deki gorseller kisitli, gordugum koyluler yuruyor ama PKK, BDP pankartlari sloganlari var. Neden iscinin barakasina molotof atiliyor? Bu provokasyon Tayyib`in isine gelir. Turkiye Cumhuriyeti bir butundur. Hepimizin ulkesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder