12 Temmuz 2013 Cuma

Kuzguncuk Forum Notları (9 Temmuz)


Gündemin okunması ile toplantı açıldı. Forum kuralları hatırladı.

BİR ÖNCEKİ TOPLANTIDA ALINAN KARARLARIN TAKİBİ

FANZİN ÇALIŞMASI :
Fanzin çalışmaları hakkında bilgi verildi , yayınlanan haberimiz ve kuzguncuk postası ile ilgili bilgiler aktarıldı. Kuzguncuk Postası dağıtıldı.

YOGA ÇALIŞMASI :
Kuzguncuk Bostanı'nda Pazar günü 10:00 'da büyükler için yoga
Çarşamba Günü sabah 10:30'da 10 yaş üzeri çocuklar için yoga duyurusu yapıldı.   Katılacakların mesaj veya mail aracılığı ile iletişime geçmeleri bildirildi. direnkuzguncuk@gmail.com.

FORUM SAAT ve GÜN DEĞİŞİKLİĞİ :
Ramazan Boyunca Salı – Perşembe 21:30 Kuzguncuk Bostanı forum hatırlatması yapıldı

DEPREM TATBİKATI GRUBU: Gelişmeleri bildirdi, bu konuda bir arama kurtarma ekibiyle bilgi alışverişi yapıldığını, önümüzdeki süreçte daha net şekilleneceği belirtildi.

BOSTANDA SERGİ GRUBU: Bostanla ilgili eski fotoğraf  ve özellikle yerlileri tarafından yazılmış öyküler var ise bekliyoruz denildi. Duyuruyu yaptıktan sonra ilgilenenler oldu. Bizim istediğimiz sadece bu işi biz yapalım  değil. Biz istiyoruz ki kuzguncukta insanların iş üretmeleri, insanların gönül rahatlığıyla bu gruba katılıp fikirlerin olgunlaşabileceği bir ortam yaratmaya çalışıyoruz. O yüzden katılıma açıktır.  bostan.kamusal.sanat@gmail.com a mail gönderebilir katılmak isteyenler.

DİGER FORUMLARDAN HABERLER : Kuzguncuktan Biri : Daha önce doğancılar ve icadiye forumlarında bulunan katılımcımız, deneyimlerini aktardı. Yerel konuların ağırlıkta olduğundan bahsetti, okulları imam hatibe dönüştürme çalışmaları ve yeşil alanların katledilmesiyle ilgili bilgiler verdi. Üsküdar’daki diğer forumlara izleyici gönderilmesini önerdi. Karşılıklı forum alışverişi olmalı.

Kuzguncuktan Biri : Ramazanda iftar sonrası insanları dışarı çıkartmak herkesin isteği, bu anlamda icadiye forumunda , birlikte sokaklar arasında  yürüyüş kararı alındığını bildirdi.


Kuzguncuktan Biri : Kuzguncukta kurulan bostana destek istendi, sarıyerden bir arkadaş taşıyabildiği kadar gübre getirmiş, suyumuz var , elektrik  biraz sorun. Çevremizde bu konuda yardım edecekler var ise bostana hertürlü destek için duyuralım .

Kuzguncuktan Biri : Beylerbeyi’nin stadına yapılan yazılama hakkında bilgi verildi. Spor kulüplerinin bağımsız olması gerektiğinden bahsedildi.
Kuzguncuktan Biri : 2007 yılında , iki tane vatandaşımız AHİM’e gaz dolayısıyla başvurmuşlar  ve ceza verildi. Emsal teşkil edeceğini düşünüyorum. Devletin bu konularda yeterli araştırma yapılmadığını konun Ahim’de sonuçlandığını görüyoruz.
Kuzguncuktan Biri : Ben İTÜ’lüyüm , itüde mezuniyet töreninde 100 kişi taslı sopalı mezunlara saldırdılar. İtüde bu konuda ciddi bir  protesto da oldu .
Kuzguncuktan Biri : Kanuni hakkımıza ilişkin bazı açıklamaları var, bunların bir şekilde açık olarak yazması gerekli. Diren kuzguncuk sayfasında da yayınlanabilir . 5 maddenin herkese paylaşılması gibi.

Bu konu bir sonraki forumda haklarımız var başlığı altında , hukukçu bir arkadaşımızın bilgilendirilmesi ile sunulacak.

Kuzguncuktan Biri : biz cumartesi günü toplanırken, avukatların bir kararın fotokobisini çıkararak bize verdiler. Polis herhangi bir basın açıklaması yapamazsınız,cünkü bize müracat edemezsiniz dedi. Milletvekilleri valiyi aradı, valiyle görüşülürken hiçbir müdahale olmadı, vali geri dönüleceğini açıkladı. Vali ben size dönücem dedi 1 dk bile geçmeden , toma su sıkmaya başladı , o sırada bir çok kişi göz altına alındı.
Sorgusuz sualsiz vatana götürüldü,  ilk önce adli tıpa götürülmedi.  Bayrak satan 5 cocuğu olan bir abimiz de , bir sürü kişi de hiçbir suçları yokken içeri alındılar.

Kuzguncuktan Biri :Alican zaten göğüs hastasıydı ve ağrısından duramıyordu, hukuk öğrencisi , o adam içerde ve metriste. Bayrak satan abimiz yardıma muhtaç durumda.

Kuzguncuktan Biri : ilk kez geliyorum, kuzguncukta yaşıyorum,diger forum gündemlerden öte  bu  yaşananlar çok daha feci. 1, 5 ay öncesine kadar umutsuzluğa gömülmüştük , kızım 18 yaşında ve taksime gidiyor, tutamıyorum. Bunları hiç hayal edemezdik. Bu yapılanlar edilenler karşısında çok kıymetli bir süreçteyiz, bunu da çok iyi kullanmak lazım.  Taksim olayları anormal bir potada herkesi topladı. Dolayısıyla ivmenin düşmesinden korkanlardanım. Bunu çoğaltmak lazım.  Elinde palayla adam dışarıda, bu toplantıların içeriği gündeme yoğunlaşmalı

Kuzguncuktan Biri : Dün ben gezi açılışa katılanlardanım, herkes gelemezmiş, gelenler çocukların salıncakta sallanmasını engelliyormuş diyorlar. Ben gittiğimde salıncakların etrafında herhalde 30 polis vardı ama çocuk yoktu. İnsanlar toplanmaya başladılar, 7 ye doğru, hiç kimse müdahale düşünmüyordu. Sonra kordonlar oluşmaya başladı, sonra pasaportlu geçiş gibi geçiş noktaları oluşturulmaya başlandı.  8 de sonra müdahaleler başladı. Tomalarla su sıkmaya başladılar. Bugün yine açıldı gezi parkı,gelen yine geldi.  protestolar var yine. İftarda müdahale olamıyor tabi.

Kuzguncuktan Biri :Ben de açılıştaydım yani açılayamandaydık , ben güvenmediğim için hazırlıklı gitmiştim. Misafirlikten misafirliğe giderken bile ne olur ne olmaz diye taşıyoruz. 82 anayasısını savunur olduk, 82 anayasasındaki maddeleri bari uygulasınlar diyoruz.  Dün daha da ileri gidip taksim dayanışmasının temsilcilerini birebir gözaltına aldılar ve gece de evlerine baskın yaptılar. Bu aslında bir yerde devletin bir mesajıydı. Devlet hala bir sürtüşme arıyor, bugün ramazanın ilk günü olmasaydı biz yüksek ihtimalle bugün forumda değil de taksimde olurduk. Acaba taksim dayanışması cok mu abartıyor, amacından saptı mı eylemler falan diye tartışmalar oluyor, bence tam tersi, taksim dayanışması devletin gerçek yüzünü sürekli ön plana koyuyor. Bu hareketin bir şekilde sıcak kalması lazım.

Kuzguncuktan Biri : Şu an bizi taksimde istemelerinin sebebi taksimin manhattan’e dönüştürülüp, sadece parası olanın veya hakkı yeten insanlara açılmasıdır. Galiba istenen budur.

Kuzguncuktan Biri : Ben avukatım, olması gerekenlerle ilgili , tutukluluk göz altılarıyla ilgili ve haklarımızla ilgili ,biraz bilgi verip yarın bunu detaylandırabilirim. 

Kuzguncuktan Biri : Benim haklarım nedir, böyle bir duruma maruz kalırsam, ben telefon edebilme gibi bir hakkım var mı.
Kuzguncuktan Biri: Ankara Barosu bir kılavuz hazırla paylaşabiliriz. .
Bir sonraki forumda konu başlığı olarak devam edilecek.

Kuzguncuktan Biri : Bu foruma 3. Defa katılıyorum, burada konuşulan herkese ve her şeye sonuna kadar hak veriyorum. Kendimce aşamadığım bir şey var, aklımızdan , kalbimizden ,vicdanımızdan, insanlığımızdan başka hiçbir şey yok. Bu konuda çok yalnızız. Başka da kaybedecek hiçbir şeyimiz yok. Kalbimiz cok acıyor , bu gezi olayları başladığından beri kalbim hepsine ayrı ayrı acıyor, ağıt yakıyor.  Bu ülkenin yasaları bizler için bir şey söylemiyor, istediğimiz kadar a maddesi, b maddesi ,c maddesi diyelim, bizim imdadımıza yetişmiyor. Bu ülkenin vicdanını, bu ülkenin ahlakını, bu ülkenin değerlerini bitirmişlerdir. Bütün çabaları budur. Oradan bir vicdan bir şey beklemeyin. Yalanla besleniyorlar ve yok etmeye çalışıyorlar. Bir şey beni ağlatmıştır, Mustafa balbayın bir yaşında oğlu alt bezini karısı değiştirdiğinde ben bunu hücreme götürmek istiyorum demiştir, ve gardiyanlar müsaade etmemiştir, onun kokusunu alacak. Biz hangi hukuktan, hangi adaletten, hangi yasadan dem vurabiliriz
ki .

Kuzguncuktan Biri : Olayı sıcak tutma konusuna katılıyorum, hatta daha fazlasını istiyorum. Antikapitalist Müslümanlar bugün yeryüzü sofralarını kurdu , o olaya nasıl katkıda bulunabiliriz onu düşünelim. 29 gün daha devam etsin.. neler yapabiliriz.

Kuzguncuktan Biri : hiç bu kadar ötekileştirilmedik. Önümüzde yerel seçimler var , yine çok oy alacaklar ama demokrasi azın hakkını korumaktır. Yılgınlığın, bezginliğin artık dibe vurduğu bir zamanda bunları korkunç kıymetli buluyorum. 1,5 ay önce biz bunu hayal edemezdik. Ben umutsuzluktan bıktım, burada olmayı burada sizlerle olmayı, bunun daha da artmasını çok iyi bir şey olarak görüyorum. Yılgınlık yok.

Kuzguncuktan Biri : Cumartesi günü taksime gitmek üzere kadıköyden vapura bindik, vapurda karaköyde iner inmez taksime yürüyüşe geçer geçmez hemen arkamızdan 3 adet ses bombası atıldı, yokuşun başında. Biz daha ne olduğunu anlamadık, herkes korktu yukarı doğru kaçmaya başladı, yanımızda turistler çocuklar yaşlılar herkes vardı. Evlerden bir tanesinden gaz bombası atıldı. Herkes dağıldı, aşağıda da polis bekliyor. Herkes bireysel olarak taksime ulaşmanın yollarını denedi, ben kendi adıma kabataştan firuzağaya geçtim, Firuzağada polis saldırdı,gaz bombaları, tanımadığım insanlarla cafeye sığındık, sonra cafeleri basmaya ve maske gözlüklüleri  almaya başladılar . biz ordan da çıktık yanımda 2 kadın , 1 turist kadın ve çocuğu ile firuzağadan inerken tophaneye doğru 100 kişilik bir ekip başbakanın adıyla sloganla yukarı doğru çıkıyordu , yanımızda 1 kişiyi linç ettiler , arkadaşlar ne yapıyorsunuz yapmayın böyle şeyler diyen birini, ve hiçbirşey yapamadık.  Görüntü almaya çalışan beni yürü git diye tehdit ettiler, aşağıya doğru inerken sözlü tacize uğradık.

Kuzguncuktan Biri : Dün vali konuşmasında, halkan destek istedi, esnaftan destek istedi bu bir zayfılık gösterisiydi. Aynı zamanda polisin kendi içlerinde yayınladıkları yerlerde özeleştiriye geçtiler. Kendi yeminlerini yüksek sesle söylediler. Ben bunu bir özeleştiri olarak görüyorum. Ben öyle yorumladım.
Kuzguncuktan Biri : Beyoğlu esnaflarından dü biz gezicilerden değil, polisin gazlardan bıktık valinin dedikleri doğru değil şeklinde bir şey yayınlandı.
Kuzguncuktan Biri : Polislerin yaklaşık 15-20 tanesinden şu cümleyi net birşekilde duydum, insanım bana polis gözüyle bakmayın, ben görevimi yapıyorum, biliyorum itaat etme durumum yok ama ben burada ekmek parası kazanıyorum. Kızmayın ama onlar da vahim durumda, onlar da insan.

Kuzguncuktan Biri : Şu argüman bizleri tatmin etmemeli, ekmek parası için bu işleri yaptıklarını söyleyen bir arkadaşların, arabalarına kapattıkları kız arkadaşlarımızı, annelerimizi kardeşlerimizi mütecaviz durumlara sokmalarına biz ne diyeceğiz.  Bu argüman ya da bu savunma biçiminin hiç yaşadığımız bu reel hayatla ilişkisi olduğunu düşünmüyorum. Bugün 270.000 emniyet çalışanımız var, bu yıl 520 bin olacak , türk ordusunun toplamı 600.000 burdan bir şey çıkarmamız lazım. Bir geri adımın olacağını asla ve asla düşünmüyorum. Vicdanı olmanın geri adımı olmaz ve insanlığı olmaz.

Kuzguncuktan Biri : Polise karşı hiçbir güvenim yoktur, çok arkadaşımız işkence gördü, bir çok kadın arkadaşımız tekmelendi. Bu ekmek parasını kazanıyoruz dedikten sonra , gözaltında yapılan taciz ve işkenceyi biliyoruz. Darbe anayasasını bile uygulamayan yeri geldiğinde her türlü faşizanlığı uygulayan devletin , bu yasalarını korumak, hakimiyetini gütmek için de parayla tuttuğu kişiler bunlar. Akp geldi 10 senedir başımızda, fakat bu ülkede daha öncede de faşizan uygulamalar yapıldı, devletin kendi bir yapısı var. Ben 89 doğumluyum, ama 90larda bilinir 17.000 tane faili meçhul oldu. Cumartesi anneleri eylemi vardır. Gözaltında kayıplar vardı. Şu an gözaltında kaybedemiyorlar, uzun tutuklamalar var. Devletin böyle bir yapısı var bu yüzden de söylemlerimizde karşı tarafı elimizden geldiğince meşrulaştırmaya çalışmayalım, karşımızda faşizm var bu kadar net.

Kuzguncuktan Biri : Gücü yalancı basından alıyorlar, bunun karşısında bizim seslerimizi dile getiren bazı medya kuruluşları var. Bunlardan başka bizim düşüncelerimizi kamu oyu olarak sunan yok digerleri bildiğimiz kanallar. Biz bu kanalları korumalıyız, bir güç var kendi başına oldu. Bir tgb olayı var. Böyle bir güç var. Böyle bir gücü de yönetim karşısına alıyor bunlar bizim karşımızdaki güç diyor. Biz demekki önyargılarımızdan ayrılıp nedir bunlar diye araştırıp öğrenelim.

Kuzguncuktan Biri : Forumumuzun başında belirtilmesi unutuldu sanırım, burada hep söylediğimiz bir şey var kesinlikle parti isimleri kullanmıyoruz, hepimiz farklı partilere dahil olabiliriz burada. Emin olun buradan 10 örgüt çıkar. Farklı görüşleri bir araya getirip, karşılıklı beraber ortak paydada buluşmak hedefimiz. Burada amacımız benim sizi kendi örgütüme çekmek, sizin başka bir örgüte beni çekiyor olmanız değil, burada biraradalığımız üzerinden devam edicez, her zaman söyledik, gezi ruhu zaten böyle bir şey.Gezi sürecinde herkes komple gidip bir partiye üye olacak ve her şey çözülecek diye bir şey yok , böyle bir şey olsaydı zaten bu günlere gelmezdik.

Kuzguncuktan Biri : Ben biraz neler yapabiliriz ondan bahsetmek istiyorum, internet kullanabilen arkadaşlar için olacak. Genellikle bir dezenformasyon söz konusu, karşı görüşlü arkadaşlar kendilerini cok büyük bir şekilde kafalarını kuma gömebiliyorlar. Alice harikalar diyarlarından çıkarmamız gerekiyor insanları, İMF borcu ödendi bazı şeyler döndü , bir cebimizden alıp diğer cebimize koymuşuz borcu haberimiz yok . Evimizden çıkmamız gerekiyor. Gri alan dediğimiz gazeteler var, yüksek tirajlı. Bu gazetelerinin haber siteleri var ve altında yorum kısımları var, yorum kısımlarına lütfen yorum yapalım. Buralara üye olup , yorum yapalım.

Kuzguncuktan Biri : İmparatorluk sonrası kurulan bir devlet olmasından ötürü biz aslında büyüktük, garip bir psikolojik dururumuz var. Bu konuda da biz daha da büyüyebiliriz, devletimiz iyi olsun, devletimiz şöyle olsun gibi bir tutum da var. Öncelikle kendimize bi bakmak lazım, ben ötekiler için ne istiyorum, kendim için ne istiyorum. Talep kelimesi bence burada önemli. Şu andan itibaren de etmeye başladık. Talep etmeliyiz. Hukukcu arkadaşa da biraz önce söyledim , bizim haklarımız ne , talep etmeye başladık. Onlardan daha önceden bir şey talep etmiyorduk. Daha yükseltmek lazım bu talebi..

Kuzguncuktan Biri: iki senedir kuzguncuktayım, hollandadan geldim. İlk geldiğimde türkiyede beni en çok şaşırtan şey %10 barajınız var burada, %10 baraj olan bir devlette demokrasi imkansız  bir şey, bu örnekle ilgili tam olarak araştırmadım ama hollandaya baktığımda,1 milletvekili  231 tane oy aldığı zaman 1 sandalye oluyor, gerçek demokrasi dediğimiz zaten yok burada. En büyük sorun bence türkiyede %10 barajdır. Hollandada hayvanlar partisi vardır 3 tane milletvekili vardır , 600.000 oy almışlardır hayvanların haklarını koruyorlar. Demek ki böyle bir parti imkansız türkiyede. %10 baraj kalkmalı.

Kuzguncuktan Biri: Bu kadar bağımsız adayla grup kurulabiliyorsa %10 baraj yavaş yavaş kalkıyor demektir, halkımız bunun caresini bulmuş.

Kuzguncuktan Biri: Ben yeryüzü sofrasına 1 pide ve ayranla gittim, sofralar çok güzeldi, galatasaraydan başladı taksim toma’nın önüne kadar.  Tomanın önünden sofraları devam ettirmek istediler ama polis izin vermedi. Gezi parkının bir tarafında da belediyenin iftarı vardı. Sofralarımız çok güzeldi. Saraydan biri çıkıp size tatlı verebilir miyiz dedi, saraydan geliyor diye kimse istemedi, sonra saray daki cocuk iftardan sonra tekrar geldi, ya ben size çay tatlı vereyim mi  dedi, bunlar benden saraydan değil dedi. Çayı aldık. 

Kuzguncuk bostanı ile ilgili bir eylem listesi hazırlanmıştı, o paylaşıldı. Halk nasıl direndi ayrıntılı paylaşıldı.
Yedikule bostanıyla ilgili bilgi paylaşımı yapıldı.
3. köprü eylemiyle ilgili bilgi paylaşımı yapıldı.
Yeryüzü sofrasıyla ilgili bilgi paylaşımı yapıldı.  

Çapul Tv, nin gerçekleştirdiği , çapulcular meydanına katılımcı olarak giden arkadaşımızdan duyurular aktarıldı.
Yeryüzü sofralarına katılım gösteren arkadaşlar  deneyimlerini aktardı.

Takas, armağan çemberleri ve ekolojik konularda  bilgilendirmeler ve deneyimlerinin aktarımı için SEDA bir sonraki forumumuzda bizlerle olacağı kararlaştırıldı.   

Boykot hakkında boykotlistesi.com sitesi önerildi.  

Mahalle iletişim grubu ilk toplantısını yaptı, görüşler, öneriler forumla paylaşıldı. Amaç sosyal medyadan sadece yapılan duyuruları mahallelerde de duyurmak. Önümüzdeki hafta, sinema gösterimi önerildi. Kabul edildi. Mahalle iletişimi grup içinde çalışma yaparak bir sonraki forumda paylaşacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder