10 Temmuz 2013 Çarşamba

Avcılar 2 Temmuz Parkı Forum Notları (8 Temmuz)

Avcılar Yeşilkent Mahallesi 2 Temmuz Parkında “İyi Bir Mahalle, İyi Bir Ülke, İyi Bir Dünya, İyi Bir Yaşam İçin Bir araya Geliyor Dayanışmayı Kuruyoruz” şiarıyla gençlik olarak düzenlediğimiz etkinlikte mahallelinin getirdiği yiyeceklerle Komün mutfak oluşturuldu.  

31 Mayıs’ta başlayan sürecin nereye evrileceği ve mahallenin sorunlarının tespit edilmesi ve neler yapılması konusunda kısaca moderatör tarafından sunum yapıldı.

Söz katılımcılarda;

“Ben inşaat işçisi olarak direnişte yer aldım. Ve size İşçi Sağlığı İş Güvenliği Meclisinin Haziran ayı iş cinayetleri raporunu okumak istiyorum. Ve arkadaşlar bizlerin örgütlenmekten başka şansımız yok. Köle olmak istemiyorsak örgütlenelim. Mahallemizdeki yozlaşma ve çürümeye karşı birlikte mücadele edelim”

“10 yıldır Yeşilkentte oturuyorum ben çok konuşma yapabilen biri değilim ama bu etkinlikleri düzenleyen gençlere teşekkür ediyorum her zaman yanlarındayım”

“Benim önerim mahallemizdeki sorunların başında parkımızda bulunan ışıkların yanmaması ve ara sokaklardaki lambaların yetersiz olması bununla ilgili bir şeyler yapmalıyız”

“Arkadaşın önerisine katılıyorum bence heyet oluşturmalıyız ve muhtar yada belediyeyle görüşülsün benim ismimi heyete yazabilirsiniz”

“Kadınlar olarak bizlere çok iş düşüyor. Bizler mahallemizi güzelleştirmemiz yaşanabilecek alanlar olmasını sağlamamız gerekiyor. Çocuklarımız büyüyorlar. Sadece kadınlar olarak da değil erkeklerle birlikte. Bizler üç beş makarnaya altına kanmamamız gerekiyor. Kendi yaşamlarımızı birlikte örelim. Hiçbir siyasetçiye güvenmeyelim. Kendi ekmeğimizi hep birlikte yapalım. Çözümleri birlikte bulalım istiyorum”


 “20 yıla yakın Yeşilkent’te oturuyorum. 80 öncesi gençliğiyiz. Mücadeleyi hiç bırakmadım. Geçtiğimiz yıl bu forumu düzenleyen arkadaşlarla tanıştık. Mahallemizde yıllardır çözülemeyen cemevi sorununa öncülük ettiler ve hep birlikte cemevini kazandık. Buna benzer birçok şeyler yaptılar. Şimdi önümüzdeki dönemlerde kentsel dönüşüm de mahallemizin gündemi olacak. Bunları da konuşmak çözüm üretmemiz gerekiyor”

“Mahallemizde yapılmakta olan bir park var. Parkları alanları halkın girebildiği çocukların oynayabildiği alanlara çevirmemiz gerekiyor. Bizlerin parklarımıza sahip çıkmamız gerekiyor. Benim önerim nasıl ki bu parkın ismini birlikte değiştirip ismini 2 Temmuz parkı yaptıysak yeni yapılacak olan parkın ismini de birlikte koyalım ve benim önerim Taksim direnişinde şehit olan Mehmet Ayvalıtaş parkı olsun”

“Gezi parkına birkaç defa gittim ve oradaki yaşamı görünce umutlarım yeşerdi inancım daha çok arttı. Bizler yaşadığımız her alanı gezi parkı gibi yapmalıyız. Ben her zaman varım”

“Şimdi bilgi aldım internetten Taksimdeki arkadaşlarımızı parka sokmamışlar ve her zamanki gibi polis gaz bombası ve plastik mermiyle insanlarımıza saldırıyormuş. AKP’ye buradan diyorum ki siz saldırdıkça biz güçleneceğiz”

Forumda kararla alındı şöyle;

“Parkın ışıklandırılması ve Elektrik panosu için heyet oluşturulup önce muhtarla daha sonra Belediyeyle görüşülecek”

“Bundan sonra forumları iki gün yapalım Cumartesi ve Pazartesileri”

“Forumun katılımını güçlendirmeyi hep birlikte çalışarak sağlayalım”

Forumu bitirilme ve devam ettirme katılımcılara sunuldu. 22:30 da bitirilme kararı alındı.

Forum bitiminde Her Yer Taksim Her Yer Direniş, Taksimde Barikat Barikatta Direniş ” sloganları ile son buldu.

ARDIÇLI YEŞİLKENT MAHALLE GENÇLİĞİ

#avclaresenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder