15 Temmuz 2013 Pazartesi

Ankara Anıtpark Forum Notları (12 Temmuz)

Katılımcı Sayısı:250-300

Katip: Forumdan önce Anti Kapitalist Devrimci Müslümanlar ile birlikte önce iftar açıldı ardından Çankaya Belediyesince sağlanan ekipmanlar aracılığıyla Gezi sürecine ilişkin sinevizyon gösterimi yapıldı. Saat 22. Civarında ise foruma başlandı.

Moderatör: AOÇ’de kurulması planlanan Geleneksel köy projesini iptal ettirmeyi başardık. Emeği geçen herkese ve foruma teşekkürler.
Bugün anti kapitalist Müslümanlar ile 250-300 kişi iftar yaptık geldikleri için kendilerine teşekkür ediyoruz. Bölününce değil, birlikte ve biz olunca ancak başarabileceğimizi gördük gezi sürecinde.

Duyurular: Duran kadın bizim forumdan bildiginiz gibi Lice’de Medeni’nin anssei ile 24 saat durma eylemi yapacakları ama aldığımız habere göre Medeni’nin annesi fenalaşmış ve hastaneye kaldırılmış.

Kenedy’de eylem vaktinden destek çağrısı geldi.

Pazar Günü saat 17.00’de uçurtma şenliği yapacağız. Dikmende 18.00’den sonra Sincan cezaevi önünde uçurtma uçuracaklar, Akşam 5’te uçurtmalar bittikten sonra dileyen Sincandaki bu etkinliğe destek için buradan geçebilir.

Parklar bizimdir destekçileri, Dayanışma ile ilgili bir web sayfası kuracaklar, Teknik destek verecek olan arkadaşlarımızın katkılarını bekliyorlar. Ayrıca forum notları için bir format oluşturuldu. Bu formata eski ve yeni notların geçirilmesi, ortak noktaların ve eylemleri görülmesi açısından önemli, Formata geçirilme işi içinde destek verecek arkadaşlara ihtiyaç var.

Konuşmacı: Ben Ankaradaki birçok forumu gezdim. Kuğulu’ya, Seğmenlere baktım. Dolaşmamın sebebi ne olduğunu anlamaktı. Doğal olarak edinebileceğim görevime  bakmak istiyorum. Anıtkabir’in yanındayız, Mübarek insan M. Kemal’e saygılar. Buradaki mübarek insanlara saygılar. Bu kalabalığın karşısında tüylerim diken diken oluyor

Konuşmacı: Anti Kapitalist Müslümanlara teşekkür ediyorum iftar etkinliği ve destekleri için. Ama bir eleştirim olacak “Mülk Allah’ındır” yerine ben mülk kamunundur diyorum. Bu beni anti kapitalist Müslümanlardan ayırıyor. Ama bu eylemlerde bir araya gelip ortaklaşınca çoğalıyoruz ve ancak bu şekilde neoliberalizmi ve AKP’yi devirebiliriz.

Konuşmacı: Mülk allahdır ile kamunundur arasında aslında bir fark yok. Ali Şeriati “Allah yerine, Kamuyu koyduğunuzda mülk herkesindir” der mülk insanlara telim edilmez bütün kamunundur.

Konuşmacı: Videolar harikaydı. Yandaş medyaya da göndermeler vardı.  Bize sürekli destek veren Halk tv, Ulusal Kanal, Yurt Gazetesi … daha fazla takip etmeliyiz. Ama yanaşlara eleştirilerimiz de işe yarıyor. Hürriyet başta hiç haber yapmıyordu. Sonra Twiterda eylemlerle ilgili sürekli bilgi verdi.

Konuşmacı: Ben Birgün Gazetesi okuruyum. Birgün Gaztesi de süreç boyunca aktif destek verdi. THY’nin Birgün Gazetesine Boykotu var. Büyük tirajlı gazetelerin tirajında THY’nin ücretsiz olarak uçaklarda bu gazteleri alıp dağıtmasının da payı var. Birgün’ü almıyorlar ama, biz de her uçağa bindiğimizde gazetemizi alıp ayrılırken de orda bırakabiliriz.

Konuşmacı: AOÇ’ye köy yapılmasını durdurduk. Bu konuda diğer forumlara da örnek olabilecek bir başarıya imza attık. Birçok kişi görev ve sorumluluk aldı. Belediye meclisi toplantılarını aktif olarak izledik. Bu konuda hiçbir fikri olmayan Beld. Meclisi Üyelerine durumu anlattık. Bence bu başarıyı hem yaymalı hem de diğer forumlara da anlatmalıyız. Ben bu konuda bir yazı kaleme alacağım.


Konuşmacı: Hep beraber yapılacak şey bir şeye karşı çıkmak değil olumlamak olsun. Mahallerden başlayalım yeni bir şey var edelim. 7. Caddenin yayalaştırılması önemli belirli saatler arasında da olabilir. Çöp toplayanlara destek olabiliriz. Değişik renkte çöp poşetlerini en yakın sokaktaki evlerde dağıtır ve insanlara belli saatte dönüştürülebilir atıklarını çıkarmasını söyleyebiliriz ve bunu bütün bahçeliye yayarız. Başlangıçta anti kapitalist Müslümanları duyduğumda pek önemsememiştim ama ayrımcılığa karşı ve gezi sürecinde yaptıklarından ötürü çok teşekkür ederim.

Konuşmacı: Bazıları konuşmaya başlayınca ben şu değişim ben bu değilim diyor. Ortak paydamız insan olmamız. Türkiye’de çok sorun var. Her yaştan her kesimden insaların sorunu var. Her şeyi bir kenara bırakıp ezilenin yanında olalım. 7. Caddesinin trafiğe kapatılmasını beklemeyelim yarın gidip orayı kapatalım. Sivil itaatsizlik eylemleri yapalım. Cadde isimlerinin değiştirilmesine karşı çıkalım. Gökkuşağı denilen işe yaramaz yerde toplantılarımızı yapalım

Konuşmacı: İftar etkinliği için hepinizi kutluyorum. Anti kapitalist Müslümanlara da teşekkür ediyorum.
Önerim: Dikmendeki forumda bir tiyatro grubu oluşturuldu ve bir de sergi var. Eğer kabul edilirse onları bizim foruma çağırabilirim.

Konuşmacı: Birazdan eve gitmeden size hoşça kal demek için söz aldım. Etkinlik güzeldi ama size kırıldım evde o kadar patates püresi yaptım ama kimse yemedi. Şaka bir yana tatildeki arkadaşlarım sürekli internet başında forumları izliyor ve bizi kıskandıklarını söylüyorlar ben de gitmeseydiniz diyorum. Burada herkes dost aile oldu Çok mutluyum.

Konuşmacı: Medya konusunda Hayat Tv ve Evrensel Gazetesini de unutmayalım. Hiçkimse yokken biz vardık. Evrensel Gazetesini Ostimdeki işçilerin desteği ile kurduk sermayeye yaslanmadık.

Konuşmacı: Biz Kuğulu Park forumda tematik forumlar düzenliyoruz. Ekoloji ve çevre alanında konuşmacılar çağırdık. İsterseniz bu isimleri buraya da getirebiliriz. Biyoloji bölümünde eylem yaptık. Gökçek Rektörü göreve çağırdı, bizim hakkımızda soruşturma açılması için

En genç Konuşmacı: Sadece bize yapılanları değil, geçmişteki haksızlıklara da karşı çıkalım.


KARAR 1: Dikmen’de yapılan tiyatro ve Resim sergisinin Anıtpark Foruma davet edilmesi

KARAR 2. Kuğulu Park Forumda yapılan Ekoloji ve Çevre ile ilgili sunumların Anıtpark Forumda da tekrarlanması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder